FAQ

  • Home
  • /
  • Veel gestelde vragen

In het heel kort: zoals je die gekregen hebt.

Elke set wordt in een aparte box geleverd en de set is vaak op een bepaalde manier gesorteerd in andere boxen en/of zip-zakjes. In elke box zit een beschrijving waarin precies is aangegeven hoe het gesorteerd is.

De huurprijs is afhankelijk van de grootte van de set en de huurprijs per week varieert van 5-15 euro. De minimale huurperiode is 1 week.

Bij de duurdere sets wordt een borg gevraagd.

De prijzen staan aangegeven op de overzichtpagina. De doorgehaalde prijs is de adviesprijs zoals deze op de officiële Lego website vermeld staat, daarachter staat de weekprijs. Door op een set te tikken of klikken kom je op een detail pagina van de desbetreffende set, daar staat wederom de huurprijs en de eventuele borg vermeld.

Onze sets zijn dure sets en sommige zijn zelfs niet eens meer officieel verkrijgbaar. De waarde van de sets is hoog, soms zelf nog veel hoger dan de oorspronkelijke adviesprijs.

De borg zorgt er voor dat je (extra) zorg draagt voor de set. Als blijkt dat er (veel) steentjes ontbreken, de set vies / beschadigd is of niet is afgebroken dan kunnen we de borg houden of deels terug betalen.

Het terugstorten van de borg gebeurt op je rekeningnummer wat je aan ons doorgeeft of via een betaalverzoek. Terugbetaling doen we maximaal 14 dagen na inlevering van de set.

Geen paniek, het is geen probleem om de set wat langer te houden (maximaal 2 weken langer). Stuur ons dan even een berichtje met je naam, de set waar het omgaat en of je hem 1 of 2 weken langer wilt hebben. We sturen je dan een betaalverzoek. De prijzen voor de extra week zijn hetzelfde als de gewone huur en de weekprijzen staan vermeld op de website.

Nee, we leveren de boekjes met bouwinstructies NIET standaard mee. De boekjes zijn kwetsbaar, gaan vaak kapot of worden vies. Vandaar dat we ook er op aandringen om gebruik te maken van een elektronische bouwinstructie. Op elke detailpagina van een set staat een link naar de bouwinstructie op de officiële Lego website. Ook is er een handige “Lego bouw instructies app” beschikbaar voor iOS en Android. In de box zit een QR-code, bij het scannen via de camera van je smartphone of tablet ga je dan direct naar de juiste pagina in de Apple Appstore of Google Playstore. Het handigste is de bouwinstructie te gebruiken op een tablet of laptop, maar uiteraard kan het ook via een smartphone.

 

Indien je toch liever met fysieke boekjes werkt, dan kun je dat aan ons doorgeven zodat we deze meeleveren bij de set. We rekenen hier wel 5 euro extra voor. 

Neem zo snel mogelijk contact met ons op.

Meestal is het een niet-essentieel onderdeel en kun je gewoon verder bouwen. Wij zorgen dat de set wordt aangevuld bij de volgende verhuur. Indien het wel een essentieel onderdeel proberen we z.s.m. iets te regelen.

Trouwens, bij (bijna) elke set worden ook extra reserve steentjes geleverd.

De sets moeten afgehaald en teruggebracht worden in Burgum, Tuorrebout 22a. Graag wel altijd even in overleg met ons, we willen voorkomen dat je voor een dichte deur staat...

Nee, we sturen sets niet op. Ben je echt niet in de gelegenheid om de set op te halen / brengen en je wilt toch graag een set huren? Mocht je in de buurt van Burgum wonen dat is er vast wel iets te regelen, neem dan even contact met ons op.

We verwachten de Lego set in de zelfde staat terug als waarin je deze hebt ontvangen. Stickers zijn al geplakt en deze dus niet verwijderen, glazen in ramen en deuren laten zitten en minifigs mogen ook in elkaar blijven.

Bricks4u is een onderdeel van Fryk Internet Services, gevestigd te Burgum onder KvK nummer 781254720000. Fryk Internet Services is een eenmanszaak van Eelco Klomp, welke diverse internet ondernemingen biedt.

De huurperiode start de dag dat je de set bij ons ophaalt en dit is altijd in overleg met ons. Is de set al verhuurd dan kun je deze reserveren, we nemen dan contact met je op als de set weer beschikbaar is. Komt het je dan even niet uit? Geen probleem, dan maken we de set weer beschikbaar voor iedereen en kun je de set altijd weer huren op een moment dat het je beter uit komt.

Dit is moeilijke te zeggen is ook afhankelijk van je bouwervaring en hoeveel tijd je er per dag aan wilt besteden. Uiteraard is het aantal steentjes een goed uitgangspunt over de bouwtijd van de set. We proberen bij de set een inschatting te geven van de bouwtijd. Omdat je de set ook weer afgebroken in moet leveren hebben we de minimale huurperiode op 2 weken gezet.

Ja, je set zou niet meer in de box passen. Ook zorgt dit ervoor dat de blokjes weer mooi gesorteerd zijn en kunnen wij de set weer sneller aanbieden. Door deze methode kunnen we onze prijzen ook scherp houden. Als we alle sets zelf weer af zouden moeten breken dan zou de huurprijs veel hoger liggen dan nu het geval is.

Nee, we verkopen ze niet.

Ja, in sommige gevallen kopen we sets die we geschikt maken voor de verhuur. Dit moeten sets zijn die we nog niet hebben en in ons aanbod moeten passen, duurdere, exclusieve sets met name uit de Creator Expert en Technic serie, maar eventueel ook uit de Harry Potter, Star Wars of Ideas serie. Heb je een set die misschien voor ons geschikt is? Wil je deze doneren of verkopen? Neem dan even contact met ons op.

Nee, de verhuur van sets doen we alleen voor degene die hem ophaalt en brengt en enkel voor volwassenen. Kennen we jou nog niet? Dan vragen we bij de eerste verhuur ook altijd naar een kopie van je ID.

We rekenen je dan een extra week aan

We geven in dat geval opdracht om deze set met schadevergoeding terug te vorderen via een incassobureau. Dit zou je zeker meer kosten dan de set zelf te kopen.

Ja, we verkopen in onze Bricklink Store losse LEGO® stenen.